Surt så in i vassen sa räven!

05.00 jag vaknar till och ser att telefonen lyser men måste anstränga mig för att kunna höra väckarklocksignalen som går av på bred skånska med Peps Perssons ljuvliga stämma bara dånar ut ur högtalaren på telefonen!
Det är med ett leende jag tar mig en macka och drar på mig understället för idag är det fiske på menyn.

05.45 på plats. Vinden ligger på ganska ordentligt men det gick ganska bra att vada ut ändå för på bara 2 dagar har vatten nivån sjunkigt kunde jag konstatera!

07.15 Ny plats. Ingen fisk där heller.

09.00 Plats: Konsum Lärbro. Dags för frukosthandel som senare avnjutas vid kusten!

09.45 Frukosten i magsäcken och med nya friska tag vadar jag vidare och fiskar av en låååång sträcka men dock utan resultat! Ja ja. dagen har ju bara börjat!

12.00 Nytt ställe i närheten av Kappelshamn också där utan någon form av kontakt.

13.30 Fiskar av ett par ställen i Hangvar trakterna. Tacka vetja Terräng-Tojjan!

16.00 Snöstorm och skitväder över vattennivåerna + att jag har fiskat hela dagen utan ett endaste hugg!
Snörpligt värre. Tar mitt pick & pack o sladdar iväg in till stan och slutar på något mystikt sätt med nävarna i fyndlådan på Järn AB södertorg!
Kanske dags för lite dragomväxling tills imorrn!
Hoppas på kontakt på Tisdag.

469448-14



469448-13



Skitfiske på er med! / Jc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0