Fredag 14/3-08


Jag och Niklas stuvade in sakerna i Terräng-Tojjan
och begav oss in till staden för att hämta en väska på flyget,
efter det så åkte vi vidare på väst-nordvästra sidan men sökte oss ändå till det lite lugnare vattnen på öst.
Efter att ha fiskat 1 timma utan något som helst
tecken på att något levde under ytan drog jag mig
vidare låångt ifrån min vän,
där står jag och fundelurar lite smått på vad som
kommas skall senare på en fredag kväll och pang,
2 meter ut högg en baddare.
Det var precis så jag hade fått in den och skåda att
den var något mörk men ändå bra med kilon under ryggfenan,
efter att ha bjudit mig på 3-4 minuter av härlig
känsla i magen så ville den inte vara med längre
2 snabb rusningar och ett hopp sen var den fri.
Det här skulle bli svårt att bevisa för Niklas.
Senare framåt eftermiddagen lagom när vi nästan hade
gett upp så bad jag Niklas att ta ett kast med mitt
spö för jag misstänker att ett kullager inte riktigt mår så bra.
Där stod jag med hans spö i min hand, det är klart man testar ett kast.
Jag hann inte veva mer än ett par snurr så tog det bara stopp.
Mothugget kom och vilken fighter det var.
En silvertorped på ett par stabila kilon som var inne och vände ett par gånger innan han med all sån styrka överaskade mig med ett par snurr en rusning och en avsliten krok.
469448-10


Typiskt också. Försmädligt värre.
Niklas blev mer besviken över att den slet sig än vad jag var men så kan det gå ibland.
Hmmm nu när jag tänker efter så har jag faktiskt tappat mer fisk än vad jag fått upp!
Så ännu en dag där Öringen tar hem segern med 2-0!
mjo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0