Duggelhugg Tur & Retur! Tor 20/3-08


Nu såhär i påsketider så hade en påsköring smakat smaskens
och det var andra som hade tänkt den tanken också!
Det var bara att byta byxor och åka iväg det, har för övrigt alla fiske grejer i bilen för att snabbt kunna fiska av något fint ställe som man ser när man är ute och rastar terräng-tojjan!
Väl på plats så vadar jag ut till vänster om en fin udde för att sakta fiska av utåt och förbi in i viken på min högra sida.
Inget hugg förrens halvvägs ut mot udden, då det med ordentlig kraft hugger tag i spöet och totalt överaskar mig jag hoppas på att vevstoppen
efter ska ha lockat den att hugga igen men ikke!

K-G

Över på högra sidan av udden träffar jag på en trevlig man vid namn K-G där står vi och pratar om trevliga fiskeminnen då det plötsligt hugger till i spöet, den här sitter bra känner jag.
Det var en riktig fighter som bjöd på ett par 10 meters rusningar.
Sakta vadar jag inåt land för att kunna ta mig en närmare titt.
plötsligt hör jag snett bakom mig, ja där satt den!
Sneglar bakåt och där står K-G med en fin böj på spöet.
Vi hoppas på dom blanka.
När jag får in min mot kanten kan jag konstatera att det är en leköring.
Precis brun och inte speciellt snygg, synd!
I det här ögonblicket har K-G också fått upp sin mot kanten, vi tar oss en titt och njae den är på gränsen till att han ville ta upp den!
Tillbaka med båda två efter några kort så är dom åter fria och vi hoppas på ett återseende när dom har fått sin fina blanka silver yta!

Mörk Öring



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0