8/3-08 Platsspaning inför Öringsträffen -08

Fredag åkte jag och min kära vän
Elias in till stan för att se Järnaffärens nya utbud på öringsdrag.
Det fick bli en sandgrävling och ett drag som jag har för mig heter slida eller silda.
Sak samma eller inte, =)
På kvällen bestämde vi oss att vi skulle ha lite sån där grabbtid på lördagen!
(Grabbtid = Tid då unga män pratar om livet och helt vädelösa frågor som man vanligtvis inte tänker så ofta på!)
Under den där grabbtiden passade vi på att låna en båt, fixa motor, korv m tillbehör!
Förutsättningarna
för att fisk skulle landas på lördagen var stor. Allt var med oss, vinden syd-sydväst 3-6.
Platsspaning inför Öringsträffen -08

Vi fiskade av ett par riktigt heta ställen men utan resultat. Efter 3 timmar kom det som vi inväntat, kontakt, någonting var lite sugen på Elias Grävling men det ville sig inte riktigt och det var dags för dragbyte,
Trout åkte på och smack, där satt den en slö rackare som bjöd på tyngd och styrka på Elias spö som stod i en fin båge med toppen mot vattenytan!
Pulsen gick på högtakt och det var nästan så man kunde se adrenalinet som rusade genom ådrorna på min vän!
Äntligen låg den där i båten en fin en på ganska exakt 4kg.
Platsspaning inför Öringsträffen -08


Själv hade jag inte samma lycka som Elias men fick ändå känna på lite kamp som en Gädda gav mig, varsamt gick den tillbaka med tanke på Fiskeförbud på Gädda, iof så tar jag inte upp Gädda annars heller! Korvgrill och mys snack i ett fint fiskeläge på hemlig ort!
Lite pill med båtmotor som havererade och tvingade oss till ett mer miljövänligare alternativ jo just det en Elmotor!
Trevligt att kunna prata i båten också.
Dagen avslöt vi med ett kalas hos syster min och en runda på munken.
Tillägg: söndagen fanns inte en suck i världen att man orkade röra sig ur Elias soffa! Skitfiske / John

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0