13/3-08

Imorse hade jag satt klockan på 08.00 för att åka in till stan och träna och bada lite bastu & Bubbelbad.
Annat var det ute i havet senare på dagen, där var det kallt och blött.
Fiskade av en fin sträcka ute på Gothem Hammar men dock utan resultat.
Det var bara att ge sig iväg till nästa ställe för öring fanns det i vattnet, det hade jag läst på Nickas blogg.
Vadar ut lite försiktigt och börjar kasta, det tog inte lång tid innan första hugget kom, en liten rackare som nafsade lite men inte mer.
Blöt och kall vadade jag vidare och pang, där kom ett hugg som man kan kalla duga, men gud vad dåligt dom nappade idag då!
Dom högg lite titt som tätt och tillslut kom det som jag väntat på, efter någon timma av frusna fingrar och blöta kalsonger (vadarbyxorna läcker) och blöt tröja (halkade på en sten) så satt den äntligen där!
En lagom bit på 2,5 kg dock lite mörk med viss tendens till att kunna kallas slips och tyvärr så pass skadad att jag var tvungen att ta upp den.
Jag kunde inte ge upp nu, nu när det börjat dra igång på allvar.
Jag fiskade vidare och på något mystiskt sätt hade mina frusna fingrar blivit varmare och mina blöta kläder kändes inte så obekväma längre.
Fiskade fram till 18.30 då gav jag upp, var bara att stuva in prylarna och bege sig hemåt Mor & Far som höll maten varm åt mig. Mumms

Man får hoppas att det inte regnar imorrn så man kan få vara ute en lite längra stund! Och kanske få känna på den där riktigt stora besten som nästan knäcker spöet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0