Jakten på Havsöring fortsätter! Tisdag 26/2-2008

Lite tråkigt väder för den som är rädd för vatten!



SMHI´s prognos för dagen!
Mellersta Östersjön
Omkring syd ökande till 12-kuling 16.
Kommande natt sydväst och ytterligare ökande,
mot middagen kuling 15-20.
Regn västerifrån med måttlig sikt.
I natt siktkförbättring, men skurar.



Jepp idag var det lite av vad den äldre generationen
skulle kalla ett jäklarns hundväder!
Stackars hund!
Dagen började 06.00 med att jag slängde
väckarklockan i väggen men fiskesuget gick inte att somna ifrån.
Upp och ut till nya baddare trodde jag iallafall.
Körde fast mitt i skogen så far min kom och drog loss mig!
Aningens försenad kom jag tillslut ut till
stället där jag planerat att någonting som
skulle kunna fylla frysen skulle landas!
Vinden blåste milt från sydväst,
inte allt för stora vågor och små små solstrålar
kunde skymtas ute över havet!
En vacker dag! Än så länge!
Huggen kom titt som tätt men dom var aldrig
riktigt bestämda om dom ville ha en metallbit i
magen eller inte.
Efter att ha tappat 2 st fina havsöringar
runt 3-4 kg klassen var jag lite smått
fundersam om det var dragbyte som gällde.
Jag hade mycket öring efter men dock inte
mycket mer än att dom gjorde småhugg hela
vägen in och när det var dags att höja draget
över ytan ja då gick det bra att hugga!
Tyvärr så blir man ju ganska rädd när det händer!
Iallafall jag.
Kanske var det limmet från vadarbyxorna
som dom tyckte var intressant eftersom att
dom gick så nära inpå mig kanske hade jag bara otur,
vem vet? Inte jag men imorrn ska jag göra nya försök igen!



När stormar stänger ner hela hamnar, då greppar vi spöet och går ut.
Då hurrikaner strandsätter Gotlänningar på ön, då greppar vi spöet och går ut.
Och när Gud själv sträcker sig ner från himlen-
och förstör hans fina jobb med vindar som sliter upp hus från grunden,-
då greppar vi spöet och går ut.
För vi är sportfiskare,
det är vår hobby och det är vad vi gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0