Våren värmer härligt mot en frusen kind!


Så här i nästan sommarlika dagar när solen värmer på
känns det underbart att få vara utomhus och fixa & trixi.
Jag Niklas & Elias var ute i söndags och letade efter
HÖ på Gotlands kusterna i det fina vårvädret.
Vi fiskade av ett par fina sträckor utan resultat innan vi begav oss mot ett lugnare ställe på NordV sidan som såg riktigt hett ut.
Där vadade vi i och tog oss en ganska bra bit söder på sträckan och just som jag o Elias står och planerar hemfärd och förbarmar oss i att det inte har varit någon typ av kontakt alls på hela dagen så ser jag Elias stå med en liten fin böj på spöet. Det tar inte lång tid innan han överraskat säger: Fan jag har ju en!
Bra gjort Elias, en liten blanking kunde landas utan några större spektakel.
Nu var det dags att åka hem.

Plötsligt piper det till i fickan, det var rapport från dom Nordligare och kallare breddgraderna och sms:et kom från min Mor och Far som just nu är i fjällen och pimplar röding. Och att vädret är så fint som det är just nu gör ju inte fiskeresan mindre bra direkt!
Dom delade gärna med sig av sin fångst med både bilder och film.
Kul, jättekul!
Dom brukar åka en gång varje år i mars och dom är ca 7-8 st som har gjort det nu i ganska många år.
Utsikt
Kur + Hus
469448-22
469448-23
469448-24
469448-25


Over and out! Ska in och hämta ut mina nya vadarbyxor så man kan få komma ut ytterligare ett par meter imorgon när storöring ska hugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0