Torsdag 10 april


Dåligt med skriveri och bilder på sistonde känner jag!
Har tyvär inte varit ute så mycket som jag hade velat.
Var ute med båt en sväng förra veckan och testade efter strömming men vi fick vända in mot land pga Dimma, Sikten var ca: 2 meter och på tok för farligt att chansa vart land var!

Dagen började i Slite men ganska snart var jag på väg in till LáStadá med Albin som skulle in och Tatuera sig. Det tog inte lång tid innan jag själv satt i Tatuerings stolen med ett par nålar i armen. Tänkte det var ju lika bra att fylla i armen medan man ändå är inne liksom!
Men nu till fisket, på kvällen kom jag äntligen ut en sväng på Östra sidan.
Gick inte så långt för det var ganska sent.
Precis spegelblankt på ytan så nu fick man vara försiktig och se upp vart man satte fötterna så man inte skrämde iväg Öringen och ja visst fanns dom där, Fluga hade nog varit att föredra då jag kunde se ett par vak där fisk var i ytan och nosade. Men jag ångade på med min blå sandgrävling då jag kände 2 nafs nu är det bara fråga om sekunder innan det skulle hugga och visst satt den där innan tanken ens hann svalna. Direkt upp i ytan och slå med draget, om den skulle lossna vore det nu eller nästa ytrusning tänkte jag så jag släppte efter lite extra på slirbromsen och visst stack den iväg, säkert 5-10 meter och sen upp i ytan och vidare ut i det fria. Attans också. Jaja tackar för den korta fighten
det var ju trots allt skönt att känna rycket i spöet!
Fin bit var det iallafall säkert 3+ kilo.
I helgen blir det mer fiske på HÖ men även försök på lite annan fisk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0