Öringsträffen 2008


På Fredagen så träffades vi i staden hemma hos Elias och gjorde falukorvsmacka med ägg
som vi skulle smaska på dagen efter!
Vi spred ut oss på Lördagen, Nicklas åkte över på västra sidan
och vi (Jag och Elias) tog den östra.
06.15 på plats och smaskade på korvmackan (se bild) och lagom mätta och klara till starttid!
469448-37
Vi vadar ut och börjar fiska av, andra fiskare kom och det tog inte mer än en kvart så hade dom en på. Kul för dom, jävligt skoj! =)
Vi hade lite småhugg och efterföljare på ett par andra ställen och på den avslutande fiske platsen fick jag ett vak 2 meter ifrån mig, tog ett par kasst sen satt den där!
En liten stackare som efter ett litet fotomodellsjobb fick simma hem igen.
469448-38
Elias hade ett par stycken varav en riktig best inne och vände över pallen men det var trögt, riktigt trögt och det kunde man se vid invägningen också.
Vädret som vi spådde skulle bli bra blev visst lite för bra, svaga vindar från sydväst, klart vatten och sol som brände mig på näsan.
Ja ja, vi tackar för en bra tävling och trevligt sällskap senare på restaurang koggen och lagom rund under fötterna avslöt vi ca 12,30 på munkkällaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0