Gick Torsk i jakt på Öring!


Fredag kväll:
Jag och Elias står med fingrarna i fyndlådan på Järn AB som vanligt och snackar skit.
Hittar en del intressanta drag som har stor potential att kunna lura både det ena och det andra! Elias passade även på att bunkra upp inför sommarens fiske.
Vi letade oss ut ca 250 meter ut från land och lyckas kroka på ett par torskar! Stiligt, En fick följa med hem för måltid och resten gick tillbaka försiktigt pga Rom.
Gick Torsk!
Lördag: Vi hoppas på att Nicklas ska förena sig med oss denna fina dag för det var havsöring på menyn men han valde annat tillhåll längre söder ut. Jag och Elias fiskade av en ordentlig bit på västra sidan och letade oss upp mot norr senare på kvällen ingen kontakt alls på eftermiddagen.
Vi skulle samlas inne i stan för att hyra en film och köpa lite godis.
Nu sladdade Nicklas förbi minsann,. han hade haft en fin bit på ca 4kg men tyvärr slet den sig fri och stack så långt bort den bara kunde!

Söndag:
Dugg i luften och vinden låg på alltför mycket i visby så vi sökte oss till hemtrakterna på Öst.
Och det tog inte lång tid innan jag med kisande ögon i motvind kunde se Nicklas gå ner på knän med håven i sin högra hand.
Började sakta vada mot honom och Elias men passade på att fiska av medans jag förflyttade mig.
En liten bit närmre så hör jag ett bekant ljud från Nicklas tillhåll, Det var Elias som letat sig närmre också och ljudet var från slirbromsen.
Nu jävlar blev det fart på mig för det här ville man ju inte missa, har ju gått så länge nu utan att fått sett någon HÖ så man var bra sugen på att knäppa ett par kort, men tyvärr så slet sig Elias fina bit på ca 3+kg inne vid fötterna och Nicklas berättade att hans var för liten så den fick åka hem igen.
Som tur var hade Nicklas också en kamera!
469448-28
Vi fiskade av en bit till och vinden hade nästan nått orkan kändes det som.
Ett tag så var det som om varje kasst blev trasslat för vinden tog tag i linan varje gång jag kastade ut.
Därav minnesgudstjänst imorgon för att hedra minnet av min trognaste och allra käraste kolega och vän mr Sandgrävling!
*18/01/2008
R.I.P. 13/04/2008
Du var en trogen tjänare!
469448-29
Så med gråten i halsen började jag röra mig mot dom andra, jag kände meningslöshet och ilska och kunde därför inte fortsätta mitt fiske på ett fridfullt och avslappnat sätt.
Kastar upp huvet mot Nicklas och visst fan står han där med spöet böjt.
Rör det sig måntro? Ja visst.
Gick bort och tog ett par kort på en fin bit som fick åka hem igen pga att den var för mörk helt enkelt!
Brun Öring
Så har vi haft det i helgen!
Mycket fisk som fick åka hem igen, men det gör faktiskt inte så mycket.
Tackar fiskar för en god fight och hoppas på återseende inom snar framtid!
Over and out för idag/helgen och hoppas att skitfisket varit med er andra också!
/ JC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0