Det närmar sig!


Kul o se att det blir bra med folk till årets höjdare Öringsträffen 2008.
Det kommer ju krävas en ordentlig insats och en lastskopa tur för att slå sig in i topp 5 bland oss! Hehe. Nä men skämt o sido, jag hoppas alla får känna fisk på kroken och ha en trevlig naturupplevelse iallafall.
Och att senare få svinga något annat än spöet kanske ett par glas, Och då kneten, då svingar vi inte lugnt! =)
Vädret ser ju ut att bli nästintill perfekt. Enligt mig!
Laget (3 laxar i en laxask) utom Nicklas träffades i stan hemma hos Elias för att beställa lite giftigt bete till tävlingen.
Riktigt bra service må jag säga eftersom jag skrev att paketet önskas få snarast pga Tävling 26/4 så fick jag svarsmail redan någon timma senare att paketet var klart för posten så fort det blev måndag. Det tog 2 dagar och då beställde vi på en söndag!
Adressen var som sådan: http://www.fiskaonline.se/
Jag går fortfarande och hoppas innerligt på att min Rulle skall ha hunnit blivit lagad och hemkommen. Annars löser vi det på annat sätt!
Jag och Elias var ute och fiskade lite Torsk. Fick några fina på ett par kg iallafall.
Samma denna gång, 2 st fick gå i grytan och resterande fick simma ner i djupet igen efter ett litet kort för att bevara för framtiden!, Synd bara att någon hade lagt 100 meter nät ca 100 meter ut.
Riktigt tråkigt för det rörde sig en del Torsk och säkert bra många som fastnade i maskorna.
Torsken vi tog upp var utlekta och ett lagom antal för att mätta magen!
Torsken som gick tillbaka hade rom och eller var för små.
Lite mysko var att nästan all Torsk hade sår eller liknande revor där köttet syndes längs sidorna!
Om någon vet vad det kan vara så är jag mycket intresserad att få veta!
Har egna fundeluringar på att det kanske kan bero på skador vid Nätfiske, eventuellt någon typ av Lekskada men som sagt, om någon vet svaret så tveka inte att skriva!
Fint väder har regerat och jag ska på arbetsintervju imorrn!
Skojsigt skall det bli, behöver ett jobb nu!

469448-34
469448-35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0